Finanțat de Uniunea Europeană. Punctele de vedere și opiniile exprimate aparțin, însă, exclusiv autorului (autorilor) și nu reflectă neapărat punctele de vedere și opiniile Uniunii Europene sau ale Agenției Executive Europene pentru Educație și Cultură (EACEA). Nici Uniunea Europeană și nici EACEA nu pot fi considerate răspunzătoare pentru acestea.

Proiectul ERASMUS+ „Metode pentru inspirarea educației non-formale privind decarbonizarea” este un KA220-SCH de 26 de luni – Parteneriate de cooperare în educația școlară.

Problema schimbărilor climatice și lupta împotriva acesteia fac acum parte din viața noastră de zi cu zi. Trebuie să fim conștienți că ne confruntăm cu o problemă globală de mediu și socială. Pentru a crește gradul de conștientizare a situației globale și a urgenței de a acționa, trebuie să începem o activitate de conștientizare pentru generațiile următoare de la o vârstă fragedă. Acesta este motivul pentru care educația este esențială pentru dezvoltarea conștientizării climatice. Regiunile carbonifere sunt afectate în special de schimbările climatice, deoarece impactul asupra mediului al mineritului este o preocupare majoră pentru regiune, cu toate acestea, tradițiile miniere au o mare istorie și au devenit parte din identitatea regiunii ca moștenire culturală.
Scopul este de a crea un program de creștere a gradului de conștientizare care să implice un set de instrumente metodologice inovatoare care se concentrează pe conștientizarea schimbărilor climatice, subliniind importanța eliminării treptate a cărbunelui și păstrând moștenirea culturală minieră a regiunii ca tradiție locală.

Obiective: Scopul principal al proiectului este de a dezvolta o metodă de inspirare a educației non-formale privind decarbonizarea (kit de instrumente și material educațional). Pentru atingerea acestor obiective, în primul rând se va efectua examinarea sistemului educațional și elaborarea testului de atitudine.
Bazat parțial pe rezultatele testului de atitudine, un alt obiectiv al proiectului de elaborare a unui material educațional non-formal care poate fi utilizat cu ușurință pentru conștientizare în școlile primare și în primul an de gimnaziu. Principalele subiecte ale materialului educațional de instruire vor fi conștientizarea climei, legătura dintre minerit și schimbările climatice și moștenirea minieră. Materialul educațional non-formal va fi testat în cadrul unui program pilot în școlile primare din trei țări diferite. În plus, în cadrul proiectului va fi înființat un program de formare a formatorilor.
Programul de instruire a formatorilor va fi realizat de școlile participante la programul pilot.

The ERASMUS+ project „Methods to Inspire Non-Formal Education on Decarbonisation” is a 26-month KA220-SCH – Cooperative Partnerships in School Education.

The issue of climate change and the fight against it are now part of our daily lives. We must be aware that we are facing a global environmental and social problem. To raise awareness of the global situation and the urgency to act, we need to start raising awareness for the next generations at an early age. This is why education is essential to developing climate awareness. Coal regions are particularly affected by climate change, as the environmental impact of mining is a major concern for the region, however, mining traditions have a long history and have become part of the region’s identity as cultural heritage.
The aim is to create an awareness-raising program involving a set of innovative methodological tools that focus on climate change awareness, emphasizing the importance of phasing out coal and preserving the region’s mining cultural heritage as a local tradition.

Objectives: The main aim of the project is to develop a method to inspire non-formal education on decarbonisation (tool kit and educational material). In order to achieve these objectives, first of all, the examination of the educational system and the development of the attitude test will be carried out.
Based in part on the results of the attitude test, another goal of the project to develop a non-formal educational material that can be easily used for awareness in primary schools and the first year of secondary school. The main topics of the educational training material will be climate awareness, the link between mining and climate change and mining heritage. The non-formal educational material will be tested in a pilot program in primary schools in three different countries. In addition, a training of trainers program will be established within the project.
The training of trainers program will be carried out by the schools participating in the pilot program.

06/09/2023 – Pre kick-off

09/11/2023 – Kick-off


We have completed an inspiring KICK-OFF MEETING of our MINED ((„Methods for Inspiring Non-formal Education on Decarbonisation”)) project in Eger, Hungary!
Hosted by Eszterházy Károly Katolikus Egyetem, the event brought together partners from Hungary, Greece, Romania, Bulgaria, and Germany.
Partners from diverse backgrounds presented their institutions and shared insights into their national education systems.

Coffee breaks and lunches provided the perfect setting for networking and collaboration.

Project presentations and discussions emphasized the commitment to non-formal education on decarbonization.

The meeting concluded with a workshop and a Lyceum Tour at EKCU’s main building.

Looking forward to transforming education for a sustainable future! Stay tuned for more updates.
#MINEDProject #EducationForChange #EgerMeeting

Am finalizat o ȘEDINȚĂ DE INICIERE inspirată a proiectului nostru MINED („Metode pentru inspirarea educației non-formale privind decarbonizarea”) în Eger, Ungaria!
Găzduit de Eszterházy Károly Katolikus Egyetem, evenimentul a reunit parteneri din Ungaria, Grecia, România, Bulgaria și Germania.
Partenerii din medii diverse și-au prezentat instituțiile și au împărtășit perspective despre sistemele lor naționale de educație.

Pauzele de cafea și prânzurile au oferit cadrul perfect pentru crearea de rețele și colaborare.

Prezentările și discuțiile proiectelor au subliniat angajamentul față de educația non-formală privind decarbonizarea.

Întâlnirea s-a încheiat cu un workshop și un tur al liceului la clădirea principală a EKCU.

Așteptăm cu nerăbdare să transformăm educația pentru un viitor durabil! Rămâneți pe fază pentru mai multe actualizări.
#MINEDProject #EducationForChange #EgerMeeting

Second meeting

Al II-lea atelier pentru proiectul nostru ERASMUS+, MINED , s-a desfășurat atât în persoană, în frumosul Thessaloniki , cât și online prin TEAMS. Acest atelier a avut ca scop dezvoltarea unui kit de instrumente non-formal pentru elevi, axat pe sustenabilitate .

Repere din Ziua 1:

Am analizat sistemele de educație ale țărilor participante 🇧🇬🇷🇴🇩🇪🇬🇷🇭🇺pentru a înțelege cum este integrată sustenabilitatea. Acesta a fost un pas crucial pentru a identifica diferențele, similitudinile și oportunitățile.

Acum suntem pregătiți să creăm un kit de instrumente care poate fi ușor integrat în sistemele educaționale nu doar ale celor 5 țări, ci și în multe altele!

Repere din Ziua 2:

-Prezentarea testului de atitudine și împărtășirea experiențelor

-Discuții despre conținutul kitului de instrumente

-Am desfășurat un atelier pentru a planifica următorii pași ai proiectului

-Am abordat întrebările legate de managementul proiectului

Facem progrese mari și abia așteptăm să vedem impactul pozitiv pe care acest kit de instrumente îl va avea asupra educației pentru sustenabilitate! https://scoalavoievodlitovoi.ro/proiect-erasmus/

The 2nd workshop for our ERASMUS+ project, MINED, took place both in person in beautiful Thessaloniki and online through TEAMS. This workshop aimed to develop a non-formal toolkit for students, focused on sustainability.

Highlights from Day 1:

We analyzed the education systems of the participating countries to understand how sustainability is integrated. This was a crucial step to identify differences, similarities and opportunities.

We are now ready to create a toolkit that can be easily integrated into the education systems of not only the 5 countries, but many more!

Highlights from Day 2:

-Presenting the attitude test and sharing experiences

-Discussions about the contents of the toolkit

-Held a workshop to plan the next steps of the project

-Addressed questions related to project management

We are making great progress and can’t wait to see the positive impact this toolkit will have on sustainability education! https://scoalavoievodlitovoi.ro/proiect-erasmus/

309 elevi de la Școala Gimnazială „Voievod Litovoi”, au participat la cea mai recentă activitate a proiectului Erasmus+, MINED – Methods for Inspiring Non-formal Education on Decarbonisation. răspunzând la testele de atitudine în cadrul eforturilor noastre continue de a înțelege și promova sustenabilitatea!

În săptămânile următoare, partenerul nostru DCN Global va analiza rezultatele chestionarelor. Suntem nerăbdători să vedem concluziile și să folosim aceste date pentru a dezvolta kitul nostru educațional pentru sustenabilitate.

Un mare mulțumesc tuturor elevilor pentru participare și tuturor celor implicați în realizarea acestui proiect! Împreună, facem pași importanți spre un viitor mai verde.

309 students from „Voievod Litovoi” Secondary School participated in the latest activity of the Erasmus+ project, MINED – Methods for Inspiring Non-formal Education on Decarbonisation. by taking attitude quizzes as part of our ongoing efforts to understand and promote sustainability!

In the coming weeks, our partner DCN Global will analyze the survey results. We look forward to seeing the findings and using this data to develop our sustainability education kit.

A big thank you to all the students for participating and to everyone involved in making this project happen! Together, we are taking important steps towards a greener future.

28.11.2024

4th meeting of the „MINED- Methods for Inspiring Non-formal Education on Decarbonisation” project! took place in Romania, Targu Jiu City, between November 28-29, 2024.

The Edulifelong Association hosted the transnational meeting that brought together partners from Hungary, Romania and Bulgaria to collaborate on an exciting educational project.

The day started with a friendly and energetic atmosphere, setting the stage for innovative collaboration.

EKCU Primary School presented model activities for the kit, receiving constructive feedback and validation from partners.

The Edulifelong Association brought other model activities to the fore, which inspired valuable discussions and new ideas.

Eszterházy Károly Katolikus Egyetem then led the activity of building the educational kit and designing an innovative board game!

It was a day full of learning, collaboration and progress. We look forward to seeing how these tools will empower educators and engage students across borders.

A IV-a întâlnire din cadrul proiectului „MINED- Methods for Inspiring Non-formal Education on Decarbonisation” ! a avut loc în Romania, Orașul Targu Jiu, în perioada 28-29 Noiembrie 2024.

            Asociația Edulifelong, a fost gazda întâlnirii transnaționale care a reunit parteneri din Ungaria, România și Bulgaria pentru a colabora la un proiect educațional captivant.

            Ziua a început cu o atmosferă prietenoasă și energică, pregătind terenul pentru o colaborare plină de inovație.

Școala Primară EKCU a prezentat activități model pentru kit, primind feedback constructiv și validarea din partea partenerilor.

Asociația Edulifelong a adus în prim-plan alte activități model, care au inspirat discuții valoroase și idei noi.

Eszterházy Károly Katolikus Egyetem a condus apoi activitatea de construire a kitului educațional și de proiectare a unui joc de societate inovator!

A fost o zi plină de învățare, colaborare și progres. Așteptăm cu nerăbdare să vedem cum aceste instrumente vor împuternici cadrele didactice și vor implica elevii dincolo de granițe.

29.11.2024

The second day of our project meeting was full of productive discussions and a touch of celebration!

 The partners visited our school unit, „Voievod Litovoi” Tg-Jiu Secondary School, the second Romanian partner of the project. The platform used for Savvy Tech lessons was presented and the #RomaniaNationalDay was celebrated in advance with the youngest students.

We resumed the workshop with a reflection session on Day 1, addressing the questions related to the tasks for the kit.

Our German partner joined us online to discuss the next steps of the project, set dates for future meetings and adjust our plans.

The workshop concluded with the handing out of certificates, marking the end of two inspiring days of collaboration and innovation.

A doua zi a întâlnirii noastre de proiect a fost plină de discuții productive și un strop de sărbătoare!

 Partenerii au vizitat unitatea noastră școlară, Școala Gimnazială „Voievod Litovoi” Tg-Jiu, cel de-al doilea partener român al proiectului. A fost prezentată  platforma utilizată pentru lecții Savvy Tech și s-a sărbătorit în avans #ZiuaNaționalăaRomâniei 🇷🇴 alături de cei mai mici învățăcei.

Am reluat atelierul de lucru, cu o sesiune de reflecție asupra Zilei 1, abordând întrebările legate de sarcinile pentru kit.

Partenerul nostru din Germania ni s-a alăturat online pentru a discuta despre următorii pași ai proiectului, a stabili datele viitoarelor întâlniri și a ajusta planurile noastre.

Atelierul de lucru s-a încheiat cu înmanarea certificatelor, marcând finalul a două zile inspiratoare de colaborare și inovație.

15.04.2025

Școala Gimnazială ,,Voievod Litovoi’’ a beneficiat de 15 tablete în cadrul Proiectului Erasmus + Methods for Inspiring Non-formal Education on Decarbonisation -MINED 2023-1-HU01-KA220-SCH-000162070.

Proiectul include și dezvoltarea materialelor digitale interactive de învățare (testare lectii digitale, Wordwall, LearningApps, animated presentations, etc). Pentru a-l face utilizabil în educație (fie în medii formale sau non-formale), am furnizat 15 tablete pentru elevi.

The Secondary School „Voievod Litovoi” benefited from 15 tablets within the Erasmus + Project Methods for Inspiring Non-formal Education on Decarbonisation -MINED 2023-1-HU01-KA220-SCH-000162070.

The project also includes the development of interactive digital learning materials (testing digital lessons, Wordwall, LearningApps, animated presentations, etc.). In order to make it usable in education (either in formal or non-formal environments), we provided 15 tablets for students.

4-09.05.2025

O Săptămână de Învățare, Aventură și Prietenie Europeană în Ungaria – Tabăra de Vară MINED

Săptămâna trecută, școala noastră a trăit o experiență de predare și învățare de neuitat, prin intermediul proiectului Erasmus+ MINED – Metode pentru Inspirarea Educației Nonformale în Domeniul Decarbonizării (2023-1-HU01-KA220-SCH-000162070). Tabăra internațională s-a desfășurat în inima Munților Mátra, Ungaria, unde 60 de copii din 3 țări s-au reunit pentru o săptămână plină de descoperiri, creativitate și colaborare.

Zile de Inspirație și Acțiune

Primele trei zile ale taberei au fost pline de activități practice, discuții relevante și ateliere creative, toate având scopul de a trezi curiozitatea și dorința de implicare în domeniul decarbonizării și sustenabilității.

A Week of European Learning, Adventure and Friendship in Hungary – MINED Summer Camp

Last week, our school lived an unforgettable teaching and learning experience, through the Erasmus+ MINED project – Methods for Inspiring Non-Formal Education in the Field of Decarbonization (2023-1-HU01-KA220-SCH-000162070). The international camp took place in the heart of the Mátra Mountains, Hungary, where 60 children from 3 countries came together for a week full of discoveries, creativity and collaboration.

Days of Inspiration and Action

The first three days of the camp were full of practical activities, relevant discussions and creative workshops, all aimed at awakening curiosity and the desire to get involved in the field of decarbonization and sustainability.

🔹 Ziua 1 a început cu o prezentare captivantă despre biodiversitatea regiunii Mátra, urmată de un quiz Kahoot interactiv pentru a testa cunoștințele dobândite. După-amiaza a fost dedicată creativității, copiii realizând moriști de vânt – simboluri jucăușe, dar puternice, ale energiei curate.

🔹 Ziua 2 a fost coordonată de echipa entuziastă Edulifelong si cadrele didactice de la nivelul Școlii Gimnaziale Viuevod Litovoi, care a facilitat patru ateliere captivante:

  • Benzi desenate – povești cu mesaj, spuse prin imagini
  • Fresca Climatică – învățarea despre schimbările climatice prin colaborare
  • Modelul Parlamentului European – dezbaterea Directivei pentru Decarbonizare și Patrimoniu ca niște adevărați decidenți
  • Capsula Timpului 2040 – cum ne imaginăm un viitor fără cărbune pentru comunitățile noastre

🔹 Ziua 3 a fost organizată de partenerii noștri din Bulgaria, care i-au provocat pe elevi la o dezbatere despre problemele de mediu, urmată de un atelier practic de orientare în pădure, unde fiecare copil a învățat să folosească busola și harta! După-amiaza am explorat satul Hollókő, inclus în patrimoniul UNESCO, și am vizitat cetatea medievală – un loc plin de legende și peisaje impresionante.

Natură, Aventură și Altitudini Noi

În Ziua 4, am lăsat în urmă sălile de curs și ne-am bucurat de aerul curat! Copiii au petrecut o zi plină de distracție într-un parc de aventură, iar apoi au urcat până la cel mai înalt vârf al Ungariei – Kékestető, unde râsetele și bucuria s-au împletit cu frumusețea pădurii.

🔹 Day 1 began with an engaging presentation on the biodiversity of the Mátra region, followed by an interactive Kahoot quiz to test their knowledge. The afternoon was dedicated to creativity, with children making windmills – playful yet powerful symbols of clean energy.

🔹 Day 2 was coordinated by the enthusiastic Edulifelong team and the teachers from Viuevod Litovoi Secondary School, who facilitated four engaging workshops:

• Comics – stories with a message, told through images

• Climate Fresco – learning about climate change through collaboration

• Model European Parliament – ​​debating the Decarbonization and Heritage Directive like real decision-makers

• Time Capsule 2040 – how we imagine a coal-free future for our communities

🔹 Day 3 was organized by our partners from Bulgaria, who challenged the students to a debate on environmental issues, followed by a practical forest orientation workshop, where each child learned to use a compass and map! In the afternoon we explored the UNESCO-listed village of Hollókő and visited the medieval fortress – a place full of legends and impressive landscapes.

Nature, Adventure and New Heights

On Day 4, we left the classrooms behind and enjoyed the fresh air! The children spent a fun-filled day at an adventure park, and then climbed to the highest peak in Hungary – Kékestető, where laughter and joy intertwined with the beauty of the forest.

Învățare Fără Frontiere

Pe parcursul săptămânii, 60 de copii însoțiți de profesori și lucrători de tineret din trei țări au format o comunitate vibrantă, deschisă și plină de bucurie. Au învățat, s-au jucat, au împărtășit idei despre un viitor sustenabil și au legat prietenii care depășesc granițele și limbile.

Proiectul MINED, parte a programului Erasmus+, ne-a reamintit cât de valoroasă este educația experiențială și cât de puternică poate fi colaborarea internațională. Prin combinarea educației pentru climă cu creativitatea, mișcarea și realitatea cotidiană, nu doar că am îmbogățit mințile tinerilor, ci i-am și împuternicit să devină viitorii agenți ai schimbării.

Mulțumim tuturor facilitatorilor, voluntarilor și echipelor partenere care au contribuit la această experiență specială. Și mai ales – mulțumim tinerilor participanți care au adus energie, curiozitate și suflet în fiecare activitate!

Această activitate face parte din proiectul Erasmus+ MINED – Metode pentru Inspirarea Educației Nonformale în Domeniul Decarbonizării (2023-1-HU01-KA220-SCH-000162070), cofinanțat de Uniunea Europeană. Opiniile exprimate aparțin exclusiv autorilor și nu reflectă neapărat poziția Uniunii Europene sau a Agenției Executive Europene pentru Educație și Cultură (EACEA). Uniunea Europeană și EACEA nu pot fi considerate responsabile pentru conținutul acestora.

Learning Without Borders

During the week, 60 children accompanied by teachers and youth workers from three countries formed a vibrant, open and joyful community. They learned, played, shared ideas about a sustainable future and made friends that transcend borders and languages.

The MINED project, part of the Erasmus+ program, reminded us how valuable experiential education is and how powerful international collaboration can be. By combining climate education with creativity, movement and everyday reality, we not only enriched the minds of young people, but also empowered them to become future agents of change.

We thank all the facilitators, volunteers and partner teams who contributed to this special experience. And especially – thank you to the young participants who brought energy, curiosity and soul to each activity!

This activity is part of the Erasmus+ MINED project – Methods for Inspiring Non-Formal Education in the Field of Decarbonization (2023-1-HU01-KA220-SCH-000162070), co-funded by the European Union. The opinions expressed are solely those of the authors and do not necessarily reflect the position of the European Union or the European Executive Agency for Education and Culture (EACEA). The European Union and the EACEA cannot be held responsible for their content.